Freshworks CRM & Klantinteractie

Foto Laura Seeling de Brito
Auteur: Laura Seeling de Brito
Digital Marketing specialist
Inhoudsopgave

Op deze pagina geven we een uittreksel van ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek naar de CRM-leverancier Freshworks en zijn portfolio van producten (zoals Freshsales, Freshworks Freshdesk en Freshworks Analytics). Freshworks CRM & Klantinteractie scoort in onze studie beter dan Salesforce maar behoorlijk slechter dan Zoho. Freshworks is het beste in customer relationship management en het minst sterk in datakwaliteit. De belangrijkste voor- en nadelen van Freshworks CRM, binnen de context van CRM & Klantinteractie, hebben we per onderwerp (customer relationship management en klantenservicebeheer) voor je klaargezet. Ook benoemen we de features van het productportfolio zoals Freshsales, Freshworks Freshdesk en Freshworks Analytics et cetera.

Hoe scoort Freshworks CRM & Klantinteractie op verschillende criteria?

In onze onafhankelijke studie onderzochten wij ook alle relevante producten van Freshworks software. Daarbij zijn meer dan 180 criteria gebruikt. Het onderzoek is uitgevoerd vanuit een totaal onafhankelijk perspectief (we zijn niet gebonden aan enige CRM-leverancier) en onze jarenlange ervaring in de CRM-markt. De hieronder getoonde afbeelding toont de scores (op een schaal van 0-100) van Freshworks CRM vergeleken met de concurrentie.

Score van Freshworks CRM software.
Figuur 1: Scorekaart van de BI-aanbieder Freshworks. Je kunt maximaal 100% behalen. Bron: de CRM & Klantinteractie Guide 2024. Meer weten over onze onderzoeksopzet? Klik hier om deze kopersgids te downloaden.

De Freshworks-analyse is gerealiseerd door veel openbare big data te verzamelen en die vervolgens diepgaand te analyseren. Meer dan 377 documenten zijn de afgelopen tijd van deze softwareleverancier gescand. Hierbij hebben zowel algoritmes als de materiedeskundigheid van een BI-adviseur op het terrein van CRM & Klantinteractie een doorslaggevende rol gespeeld bij het finaliseren van het validatieproces.Freshworks in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024 Afbeelding van Freshworks in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024In onze 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie Guide hebben we alle ins en outs van Freshworks voor je verzameld. Je krijgt toegang tot honderden (kortere) trainingen, tech talks, colleges, demo’s, tutorials, enzovoorts en beschikt altijd over het laatste CRM-nieuws. Deze minicursus assisteert je ook in het verstevigen van je kennis over CRM & Klantinteractie.bekijk de CRM & Klantinteractie Guide™

Freshworks en het complete CRM & Klantinteractie productportfolio

Freshworks voert (minimaal) 4 producten in de sfeer van CRM & Klantinteractie. We zetten de belangrijkste producten op een rij:

Wat is Freshworks CRM?

Onder deze kop portretteren we Freshworks CRM, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Deze productgroep bestaat uit Freshsales, Freshworks Freshdesk en Freshworks Analytics. Het product Freshworks CRM kenmerkt zich onder andere door de volgende eigenschappen:

  • accountbeheer
  • contactbeheer
  • customer relationship management
  • deals sluiten
  • e-mailcampaignes
  • klantgegevens
  • kleine bedrijven
  • marketingautomatisering
  • verkooppijplijn

Ben je benieuwd naar alle features (100+) van Freshworks CRM? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.

Wil je een Freshworks CRM specialist inhuren?

Wil je een Freshworks CRM ontwikkelaar inhuren die de Freshworks CRM-software door en door kent en een CRM-toepassing succesvol kan implementeren? Onze specialisten zijn je graag van dienst. Freshworks CRM ontwikkelaars in dienst nemen is namelijk niet altijd nodig en soms zelfs onhandig. Laat hier een bericht achter en we onderzoeken voor jou de businesskansen.

Screenshot van Freshworks CRM software.
Afbeelding van Freshworks CRM tools.
Schema van Freshworks CRM.
Figuur 2, 3 en 4: Diverse figuren laten de werking zien van Freshworks CRM. Klik op een afbeelding om deze te vergroten. Credits: Freshworks & partners.

Wat is Freshsales?

Hieronder geven we een beschrijving van Freshsales, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. De Freshsales-software kenmerkt zich onder andere door de volgende functionaliteiten:

  • accountbeheer
  • contactbeheer
  • customer relationship management
  • deals sluiten
  • helpdesk
  • klantenservice
  • klantgegevens
  • marketingautomatisering
  • workflow automatisering

Wil je alles weten over alle karakteristieken (100+) van Freshsales? Open dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.

Screenshot van Freshsales software.
Afbeelding van Freshsales tools.
Schema van Freshsales.
Figuur 5, 6 en 7: Diverse figuren laten de werking zien van Freshsales. Klik op een afbeelding om die te vergroten. Credits: Freshworks & partners.

Wat is Freshworks Freshdesk?

Andere namen waaronder dit CRM-softwareproduct bekend staat: Freshdesk

Onder deze kop portretteren we Freshworks Freshdesk, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Dit product / deze groep producten kenmerkt zich onder andere door de volgende eigenschappen:

  • 360-degree view
  • accountbeheer
  • authenticatie
  • customer relationship management
  • helpdesk
  • klantenservice
  • klantportaal
  • leadgeneratie
  • no-code
  • workflows automatiseren

Ben je nu nieuwsgierig geworden naar alle features (100+) van Freshworks Freshdesk? Open dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.

Screenshot van Freshworks Freshdesk software.
Afbeelding van Freshworks Freshdesk tools.
Schema van Freshworks Freshdesk.
Figuur 8, 9 en 10: Bovenstaande afbeeldingen illustreren de functionaliteit van Freshworks Freshdesk. Klik op de afbeelding om die groter te maken. Credits: Freshworks & partners.

Wat is Freshworks Analytics?

In dit deel portretteren we Freshworks Analytics, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. De Freshworks Analytics-software kenmerkt zich onder andere door de volgende eigenschappen:

  • CRM-analyse
  • generatieve ai
  • infrastructuur
  • klantenservice
  • rapportage

Ben je nu nieuwsgierig geworden naar alle karakteristieken (100+) van Freshworks Analytics? Bestel dan nu onze CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.

Screenshot van Freshworks Analytics software.
Afbeelding van Freshworks Analytics tools.
Schema van Freshworks Analytics.
Figuur 11, 12 en 13: Bovenstaande figuren laten de werking zien van Freshworks Analytics. Klik op een afbeelding om die te vergroten. Credits: Freshworks & partners.

Vernieuwingen van Freshworks CRM-tools en de versiehistorie

De afgelopen tijd zien we bij Freshworks een stabiele trend als het gaat om CRM & Klantinteractie-functionaliteit en de ondersteuning voor diverse platforms en databronnen. De laatste innovaties liggen op het terrein van klantgegevens > accountbeheer > key account management, rapportage > rapportage dashboards en leadmanagement > leadconversie.

Van Freshworks CRM & Klantinteractie hebben we de actuele releases geanalyseerd van het productenpakket. Hieronder kun je de respectievelijke versienummers bekijken van de beschikbare CRM & Klantinteractie-producten van Freshworks:

  • Freshsales: 2024 2023

Achter elk product vermelden we de versienummers, de meest recente versies staan vooraan.

Wat zijn de licentiekosten van Freshsales, Freshworks Freshdesk en Freshworks Analytics?

Het is lastig om precies te bepalen wat een licentie van Freshsales, Freshworks Freshdesk en Freshworks Analytics kost omdat dit afhankelijk is van het land, het aantal gebruikers (denk ook aan de hoeveelheid CPU’s bij serverversies), de connectoren naar databronnen en op welke moment in het jaar je een offerte aanvraagt. Vraag je een offerte aan net voor het einde van de fiscale periode van Freshworks dan kun je vermoedelijk een behoorlijke reductie krijgen op de licentiekosten. Overigens adviseren wij om de software in de cloud te draaien, je betaalt voor het grootste deel dan alleen voor je verbruik. De aanschafkosten van Freshsales, Freshworks Freshdesk en Freshworks Analytics zijn misschien niet de grootste kostenpost, maar de kosten voor onderhoud en support drukken wel jaarlijks op je begroting.

Wat maakt Freshworks CRM & Klantinteractie het overwegen waard

In onze studie zien we dat Freshworks op het terrein van CRM & Klantinteractie software een aantal specifieke eigenschappen kent die het waard zijn om mee te wegen bij een toolselectie. Dit maakt Freshworks CRM min of meer uniek: bekijk deals, e-mails automatisch laten verzenden, automated task, aangepast rapportage en aanpasbare lay-outs.

De voor- en nadelen van Freshworks CRM

Tag cloud van Freshworks CRM tools.Figuur 14: Word cloud van de ontwikkelde en minder ontwikkelde aspecten van Freshworks CRM & Klantinteractie

Hieronder benoemen we alle voor- en nadelen van Freshworks CRM & Klantinteractie, Freshsales, Freshworks Freshdesk en Freshworks Analytics, et cetera. Er is sprake van dynamiek, want: Freshworks kan momenteel werken met partners aan het verder opbouwen van functionaliteit die de hiaten in het productportfolio dicht (zoals ondersteuning voor beheer van bedrijfsprocessen, campagnemanagement, master data management, customizable templates, duplicate search, klantreismanagement, account samenvoegen, opportunity-analyse, merge templates en goal management). Bovendien kan de documentatie achterlopen op de actualiteit.

Deel jouw ervaring

Laat hier een review achter over Freshworks CRM & Klantinteractie. Jouw bevindingen kunnen dan gaan meetellen bij een nog beter onderbouwde review van de resultaten van Freshworks CRM.

1. Freshworks Customer Relationship Management

100%

Het bedrijf scoort in ons onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Customer Relationship Management’ (Freshworks komt in ons onderzoek op dit onderdeel naar voren als de absolute marktleider). Het bedrijf scoort op dit onderwerp 100%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: search, klantinteracties, kleine bedrijven en zelfbedieningsportaal. In totaal onderzochten we 25 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Customer Relationship Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.

2. Freshworks Klantgegevens

100%

Freshworks scoort in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie uitstekend op het thema ‘Klantgegevens’ (Freshworks komt in ons onderzoek op dit onderdeel naar voren als de absolute marktleider) met een score van 100%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: aangepast velden, klantinformatie, gevoelige gegevens, zakelijke relaties, contacten beheren en notities toevoegen. In totaal onderzochten we 45 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Klantgegevens? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide. Of zoek de verdieping in de volgende content:

3. Freshworks Rapportage

100%

De leverancier Freshworks doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Rapportage’ (Freshworks komt in ons onderzoek op dit onderdeel naar voren als de absolute marktleider), gegeven dat ze hierop 100% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: CRM-analyse, geavanceerde rapportage en verkoopdashboards. We hebben daarbij het volgende product onder de loep genomen: Freshworks Analytics. In totaal onderzochten we 11 features binnen deze discipline. Ben je enthousiast over het onderwerp Rapportage? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.

4. Freshworks Campagnemanagement

95%

Freshworks scoort in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Campagnemanagement’ met een score van 95%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: e-mailmarketing, e-mailcampaignes, druppelcampagnes en direct marketing. In totaal onderzochten we 25 criteria binnen deze sectie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Campagnemanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:

    5. Freshworks Task Management

    92%

    Freshworks doet het in ons onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Task Management’, gegeven dat ze hierop 92% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: repetitive tasks, task list en assign tasks. In totaal onderzochten we 13 criteria in deze categorie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Task Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.

    6. Freshworks Klantenservicebeheer

    87%

    Freshworks doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek uitstekend op het onderdeel ‘Klantenservicebeheer’ met een score van 87%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: klantenservice, helpdesk en casemanagement. In totaal onderzochten we 9 criteria in deze categorie. Wil je de diepte in met het onderwerp Klantenservicebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:

      7. Freshworks Automatiseringsplatform

      87%

      Het bedrijf doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Automatiseringsplatform’, gegeven dat ze hierop 87% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: verkoopautomatisering, procesautomatisering, beheer van bedrijfsprocessen, workflows automatiseren en e-mails automatisch laten verzenden. In totaal onderzochten we 28 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Automatiseringsplatform? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.

      8. Freshworks Verkoopmanagement

      86%

      Freshworks scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek uitstekend op het thema ‘Verkoopmanagement’ met een score van 86%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: verkooppijplijn, klantreizen, klantloyaliteitsmanagement, verkoopworkflows, verkooporderbeheer, sales cycle management en visuele verkooppijplijn. In totaal onderzochten we 51 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Verkoopmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:

        9. Freshworks Infrastructuur

        84%

        De leverancier Freshworks scoort in ons onderzoek uitstekend op het thema ‘Infrastructuur’ met een score van 84%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: authenticatie, soap en on-premises. In totaal onderzochten we 56 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Infrastructuur? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.

        10. Freshworks Leadmanagement

        77%

        De leverancier Freshworks doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie goed op het thema ‘Leadmanagement’ met een score van 77%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: leadconversie, lead scoren, leads converteren en leads beheren. In totaal onderzochten we 12 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Leadmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide. Of zoek de verdieping in de volgende content:

          11. Freshworks Datakwaliteit

          60%

          De leverancier Freshworks doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Datakwaliteit’ met een score van 60%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: dubbele records samenvoegen, gegevensopschoning en duplicate search. In totaal onderzochten we 16 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Datakwaliteit? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.

          Meer weten? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024

          In welke branches is Freshworks CRM & Klantinteractie het meest actief?

          In ons onderzoek hebben we ook gekeken in welke branches een leverancier een trackrecord heeft. Dit zijn de branches waar Freshworks frequent wordt gebruikt: automotive, bankieren, onderwijs, onderwijsinstellingen, overheden, healthcare, hospitality, insurance, manufacturing, public sector, vastgoed, retail, telecom en universities.

          Freshworks software wordt het meest gebruikt door…

          De CRM & Klantinteractie-software van Freshworks wordt het vaakst genoemd in combinatie met de volgende functies: accountmanagers, klantenservicemedewerkers, marketingteams, verkoopvertegenwoordigers, verkoopteam, servicevertegenwoordigers en ondersteuningsagenten.

          Huur een Freshworks specialist in

          Opleidingen en trainingen Freshworks CRM & Klantinteractie

          Wij verzorgen diverse opleidingen en cursussen op het gebied van CRM & Klantinteractie maar kunnen ook specifieke Freshworks trainingen verzorgen, bijvoorbeeld als incompany. Bijvoorbeeld kun je denken aan de volgende software: Freshsales, Freshworks Freshdesk en Freshworks Analytics. Uiteraard wordt zo’n training omlijst met het gedachtegoed van de intelligente, datagedreven organisatie.

          Eindbeoordeling: Freshworks CRM scoort uitstekend

          Freshworks heeft een compact productportfolio waarmee het uitstekend scoort in ons CRM & Klantinteractie-onderzoek. Freshworks CRM & Klantinteractie innoveert (bij benadering) met een gemiddeld tempo van tussen de 6 en 15 features per jaar, is (vooralsnog) actief in heel veel verschillende sectoren en specialiseert zich in customer relationship management.

          Over Passionned Group

          logo van Passionned Group, de Freshworks CRM & Klantinteractie specialistPassionned Group is gespecialiseerd in 100% onafhankelijk CRM & Klantinteractie advies en de implementatie van CRM & Klantinteractie oplossingen. Onze gedreven en gepassioneerde adviseurs helpen grote & kleine organisaties verder te gaan als intelligente, datagedreven organisatie.

          Neem contact met ons op

          Bekijk het PDCA-handboek 'Datacratisch werken'

          Productafbeelding van het PDCA-handboek 'Datacratisch werken'

          Deze organisaties gingen je voor

          Word nu ook klant

          Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met datagedreven werken of andere zaken waar je slimmer van wordt.

          Foto Daan van Beek - Managing DirectorDAAN VAN BEEK MScManaging Director

          Neem contact met mij op

          Fact sheet

          ___
          klanten geholpen
          ___
          trainingen & workshops
          ___
          mensen opgeleid
          8,9
          klanttevredenheid
          ___
          consultants & docenten
          20
          jaar ervaring