Hoe scoort Salesforce CRM & Klantinteractie op verschillende criteria?
In onze onafhankelijke studie onderzochten wij ook alle relevante producten van Salesforce software. Daarbij zijn meer dan 180 criteria gebruikt. Het onderzoek is gerealiseerd vanuit een compleet onafhankelijk perspectief (we zijn niet gebonden aan enige leverancier) en onze jarenlange ervaring in de CRM-markt. De hieronder getoonde weergave illustreert de sterke en minder sterke kanten van Salesforce CRM op hoofdlijnen.
Figuur 1: Sterkte-zwakte analyse van de leverancier Salesforce CRM & Klantinteractie. Je kunt maximaal 100% in de wacht slepen. Bron: de CRM & Klantinteractie Guide 2024. Wil je extra informatie over onze CRM & Klantinteractie-gids? Klik hier om deze kopersgids te downloaden.
De Salesforce-analyse is tot stand gekomen door heel veel openbare big data af te tappen en die vervolgens gedetailleerd te analyseren. Meer dan 415 documenten verder weten we dat Salesforce uitblinkt in klantenservicebeheer. In dit analyseproces hebben zowel algoritmes als de materiedeskundigheid van een BI-adviseur op het vlak van CRM & Klantinteractie hun stempel gedrukt op de validatie van de resultaten.Salesforce in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024 In onze 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie Guide hebben we alle ins en outs van Salesforce voor je verzameld. Je krijgt toegang tot honderden (kortere) trainingen, tech talks, colleges, demo’s, tutorials, enzovoorts en beschikt altijd over het laatste CRM-nieuws. Daarnaast begeleidt deze gids jouw in het verdiepen van je kennis over CRM & Klantinteractie.
Salesforce en het complete CRM & Klantinteractie productportfolio
Salesforce voert (minimaal) 6 producten in de sfeer van CRM & Klantinteractie. Op basis van de relevantie zetten we de producten hieronder op een rij:
Wat is Salesforce CRM?
In deze paragraaf geven we een beschrijving van Salesforce CRM, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Deze productgroep bestaat uit Salesforce Scheduler, Einstein, Salesforce Service Cloud, Salesforce AI en Salesforce Customer 360. Het product Salesforce CRM kenmerkt zich onder andere door de volgende features:
- accountbeheer
- CRM-analyse
- customer relationship management
- klantenservice
- klantgegevens
- klantinteracties
- kleine bedrijven
- marketingautomatisering
- verkoopautomatisering
- verkoopmanagement
Wil je alles weten over alle functionaliteiten (100+) van Salesforce CRM? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Overweeg je een Salesforce CRM expert in te huren?
Wil je een Salesforce CRM ontwikkelaar inhuren die je een vliegende start kan bezorgen en een CRM-toepassing succesvol kan implementeren? Dat kan via onze interim dienstverlening. Salesforce CRM ontwikkelaars in dienst nemen heeft niet altijd de voorkeur. Laat hier een bericht achter en we onderzoeken voor jou de businesskansen.
Wat is Salesforce Scheduler?
In deze paragraaf portretteren we Salesforce Scheduler, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Het product Salesforce Scheduler kenmerkt zich onder andere door de volgende functionaliteiten:
- accountbeheer
- afspraak
- contactbeheer
- CRM-analyse
Ben je nieuwsgierig naar alle functionaliteiten (100+) van Salesforce Scheduler? Download hier direct onze CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Wat is Einstein?
In dit deel geven we een beschrijving van Einstein, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. De Einstein-software kenmerkt zich onder andere door de volgende eigenschappen:
- accountbeheer
- contactbeheer
- customer relationship management
- gegevensbeveiliging
- generatieve ai
- klantgegevens
- low-code
- repetitive tasks
Ben je benieuwd naar alle features (100+) van Einstein? Download hier direct onze CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Wat is Salesforce Service Cloud?
In deze paragraaf portretteren we Salesforce Service Cloud, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Dit product / deze groep producten kenmerkt zich onder andere door de volgende eigenschappen:
- accountbeheer
- casemanagement
- cloudoplossingen
- contactbeheer
- generatieve ai
- klantenservice
- klantinformatie
- klantinteracties
- leadmanagement
- leads beheren
Ben je nieuwsgierig naar alle eigenschappen (100+) van Salesforce Service Cloud? Bestel dan nu onze CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Wat is Salesforce AI?
In dit deel geven we een beschrijving van Salesforce AI, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. De Salesforce AI-software kenmerkt zich onder andere door de volgende features:
- cloudsoftware
- contactbeheer
- generatieve ai
- klantenservice
- klantgegevens
- leadkwalificatie
- procesautomatisering
- repetitive tasks
- workflow automatisering
Wil je alles weten over alle eigenschappen (100+) van Salesforce AI? Bestel dan nu onze CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Wat is Salesforce Customer 360?
Onder deze kop beschrijven we Salesforce Customer 360, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Salesforce Customer 360 kenmerkt zich onder andere door de volgende features:
- 360-degree view
- cloudapplicaties
- customer relationship management
- klantenservice
- klantgegevens
- platform klantgegevens
Ben je nieuwsgierig naar alle functionaliteiten (100+) van Salesforce Customer 360? Open dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Drie recente innovaties Salesforce CRM-tools en de versiehistorie
Over de tijd heen zien we bij Salesforce een stabiele tendens in relatie tot CRM & Klantinteractie-functionaliteit en de ondersteuning voor diverse platforms en databronnen. De meest recente innovaties liggen op het terrein van automatiseringsplatform > e-mails automatisch laten verzenden, klantgegevens > accountbeheer > key account management en klantgegevens > accountbeheer > accountbeheer.
Van Salesforce CRM & Klantinteractie hebben we de meest recente releases beoordeeld van haar complete productportfolio. Voor zover wij kunnen beoordelen werkt Salesforce niet met een herkenbare versienummering.
Wat zijn de licentiekosten van Salesforce Scheduler, Einstein en Salesforce Service Cloud?
In veel gevallen kan het lastig zijn om de licentiekosten van Salesforce CRM & Klantinteractie te bepalen omdat dit afhankelijk is van het land, het aantal gebruikers (of het aantal CPU’s bij server software), de connectoren naar databronnen en op welke moment in het jaar je een offerte aanvraagt. Vraag je een offerte aan net voor het einde van de fiscale periode van Salesforce dan kun je vermoedelijk een behoorlijke reductie krijgen op de licentiekosten. Daarnaast raden we aan om de software in de cloud te draaien. Je betaalt dan alleen voor wat je gebruikt. De aanschafkosten van Salesforce Scheduler, Einstein en Salesforce Service Cloud zijn misschien niet de allergrootste kostenpost, maar de kosten voor onderhoud en support kunnen zeker een behoorlijke druk leggen op je jaarlijkse begroting.
Wat maakt Salesforce CRM & Klantinteractie onderscheidend
In onze studie zien we dat Salesforce op het terrein van CRM & Klantinteractie software een aantal specifieke eigenschappen kent die karakteristiek zijn. Dit maakt Salesforce CRM min of meer uniek: beheer key accounts, dubbele leads samenvoegen, contacten beheren en merge templates.
De voor- en nadelen van Salesforce CRM
Figuur 17: Word cloud van de pros en cons van Salesforce CRM & Klantinteractie
Lees verder in de volgende themaparagrafen, daar benoemen we alle voor- en nadelen van Salesforce CRM & Klantinteractie, Salesforce Scheduler, Einstein en Salesforce Service Cloud, et cetera. Dit overzicht en de scores zijn niet rigide: Salesforce kan momenteel werken aan het verbeteren van bestaande en het ontwikkelen van features die tegemoetkomen aan specifieke klantwensen (zoals ondersteuning voor goal management). Bovendien kan de documentatie achterlopen op de actualiteit.
Deel hier je ervaring met Salesforce CRM & Klantinteractie
Laat hier een review achter over Salesforce CRM & Klantinteractie. Jouw mening kan dan meegenomen worden bij een nog beter onderbouwde review van de resultaten van Salesforce CRM.
1. Salesforce Klantenservicebeheer
Het bedrijf scoort in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Klantenservicebeheer’ (Salesforce komt in ons onderzoek op dit onderdeel naar voren als de absolute marktleider). De score bedraagt 100%. De volgende criteria zijn gehanteerd: klantenservice, helpdesk, casemanagement, field service management en incidenten. In totaal onderzochten we 9 aspecten in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Klantenservicebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide.
2. Salesforce Klantgegevens
Salesforce doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Klantgegevens’. De score bedraagt 89%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: aangepast velden, afspraak, gegevensbescherming, klantinformatie en 360-degree view. We hebben daarbij het volgende product onderzocht: Salesforce Customer 360. In totaal onderzochten we 45 criteria binnen deze sectie. Ben je enthousiast over het onderwerp Klantgegevens? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide. Of zoek de verdieping in de volgende content:
3. Salesforce Infrastructuur
Salesforce doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Infrastructuur’, gegeven dat ze hierop 84% scoren. We hebben de volgende selectiecriteria gehanteerd: authenticatie, on-premises, REST API, e-mailintegratie, gegevensbeveiliging, documentbeheer en master data management. In totaal onderzochten we 56 criteria binnen deze sectie. Ben je van plan om je verder te specialiseren in het onderwerp Infrastructuur? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.
4. Salesforce Customer Relationship Management
Salesforce scoort in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Customer Relationship Management’. Het bedrijf scoort op dit onderwerp 82%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: search, klantinteracties en B2C. We hebben daarbij het volgende product onder de loep genomen: Salesforce CRM. In totaal onderzochten we 25 aspecten in deze categorie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Customer Relationship Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:
5. Salesforce Rapportage
Salesforce doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons onderzoek goed op het onderdeel ‘Rapportage’, gegeven dat ze hierop 79% scoren. De volgende factoren hebben we laten meewegen: CRM-analyse en geavanceerde rapportage. In totaal onderzochten we 11 criteria in deze categorie. Wil je de diepte in met het onderwerp Rapportage? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.
6. Salesforce Automatiseringsplatform
Het bedrijf doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderdeel ‘Automatiseringsplatform’, gegeven dat ze hierop 77% scoren. We hebben de volgende selectiecriteria gehanteerd: low-code, no-code en procesautomatisering. In totaal onderzochten we 28 features binnen deze discipline. Wil je de diepte in met het onderwerp Automatiseringsplatform? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide. Of zoek de verdieping in de volgende content:
7. Salesforce Verkoopmanagement
Het bedrijf doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Verkoopmanagement’. Het bedrijf scoort op dit onderwerp 75%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: e-commerce en klantreizen. In totaal onderzochten we 51 features binnen deze discipline. Ben je van plan om je verder te specialiseren in het onderwerp Verkoopmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.
8. Salesforce Leadmanagement
Salesforce scoort in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie goed op het onderdeel ‘Leadmanagement’ met een score van 75%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: leadgeneratie, leadconversie, lead scoren en leadkwalificatie. In totaal onderzochten we 12 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Leadmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:
9. Salesforce Campagnemanagement
Het bedrijf doet het in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderdeel ‘Campagnemanagement’, gegeven dat ze hierop 74% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: e-mailmarketing, e-mailcampaignes, druppelcampagnes, direct marketing en plan campaignes. In totaal onderzochten we 25 features binnen deze discipline. Wil je de diepte in met het onderwerp Campagnemanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.
10. Salesforce Datakwaliteit
Het bedrijf scoort in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek goed op het onderdeel ‘Datakwaliteit’ met een score van 70%. We hebben de volgende selectiecriteria gehanteerd: dubbele records samenvoegen en gegevensopschoning. In totaal onderzochten we 16 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Datakwaliteit? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide. Of zoek de verdieping in de volgende content:
11. Salesforce Task Management
Het bedrijf scoort in ons onderzoek goed op het onderwerp ‘Task Management’. Het bedrijf scoort op dit onderwerp 58%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: repetitive tasks, create tasks, automate routine tasks en automate tasks. In totaal onderzochten we 13 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Task Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.
Meer weten? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024
In welke branches is Salesforce CRM & Klantinteractie het meest actief?
In ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek hebben we ook gekeken in welke branches een softwareleverancier zich zoal beweegt. Dit zijn de branches waar Salesforce het meest vaak wordt toegepast: automotive, bankieren, biotech, onderwijs, overheden, healthcare, hospitality, insurance, manufacturing, public sector, vastgoed, restaurant, retail en telecom.
Salesforce software wordt het meest gebruikt door…
De CRM & Klantinteractie-software van Salesforce wordt het vaakst genoemd in combinatie met de volgende functies: accountmanagers, business development, verkoopvertegenwoordigers, service agents en ondersteuningsagenten.
Huur een Salesforce specialist in
Opleidingen en trainingen Salesforce CRM & Klantinteractie
De specialisten van Passionned Group organiseren diverse opleidingen en cursussen op het gebied van CRM & Klantinteractie maar kunnen ook specifieke Salesforce trainingen verzorgen, bijvoorbeeld als incompany. Bijvoorbeeld kun je denken aan de volgende software: Salesforce Scheduler, Einstein en Salesforce Service Cloud. We maken je natuurlijk ook helemaal vertrouwd met het gedachtegoed van de intelligente, datagedreven organisatie.
Tot slot: Salesforce CRM scoort uitstekend
Salesforce heeft een uitgebreid productportfolio waarmee het uitstekend scoort in ons CRM & Klantinteractie-onderzoek. Salesforce CRM & Klantinteractie innoveert (bij benadering) met een gemiddeld tempo van minder dan 5 features per jaar, is (vooralsnog) actief in heel veel verschillende sectoren en specialiseert zich in klantenservicebeheer.