Hoe scoort Zoho CRM & Klantinteractie op diverse onderdelen?
In onze studie keken we ook naar de verschillende producten van Zoho software. Daarbij zijn meer dan 180 criteria gebruikt. De studie is uitgevoerd vanuit een 100% onafhankelijke grondhouding (we zijn niet gebonden aan enige leverancier) en onze jarenlange ervaring in de CRM-markt. De hieronder getoonde scorekaart illustreert de sterke en minder sterke kanten van Zoho CRM in vergelijking met de belangrijkste concurrenten.
Figuur 1: Scorekaart van de CRM-aanbieder Zoho. Je kunt maximaal 100% in de wacht slepen. Bron: de CRM & Klantinteractie Guide 2024. Wil je verdieping en meer informatie over ons onderzoek? Klik hier om deze kopersgids te downloaden.
De Zoho-analyse is gerealiseerd door heel veel openbare big data te verzamelen en die vervolgens nauwgezet te analyseren. Meer dan 282 documenten zijn de afgelopen tijd van deze softwareleverancier gescand. Bij deze analyse hebben zowel algoritmes als de kritische blik van een senior expert op het terrein van CRM & Klantinteractie een doorslaggevende rol gespeeld bij het uitvoeren van de validatie.Zoho in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024 In onze 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie Guide hebben we alle ins en outs van Zoho voor je verzameld. Je krijgt toegang tot honderden (kortere) trainingen, tech talks, colleges, demo’s, tutorials, enzovoorts en beschikt altijd over het laatste CRM-nieuws. Daarnaast begeleidt deze gids jouw in het versterken van je kennis over CRM & Klantinteractie.
Zoho en het complete CRM & Klantinteractie productportfolio
De softwareonderneming Zoho voert (minimaal) 5 producten in de sfeer van CRM & Klantinteractie. Op volgorde van relevantie rangschikken en beschrijven we de producten hieronder:
Wat is Zoho CRM?
Andere namen waaronder dit CRM-softwareproduct bekend staat: Zoho Customer Relationship Management
In dit deel tonen we een detaillering van Zoho CRM, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Deze productgroep bestaat uit Zoho Creator, Zoho CRM Plus, Zoho Marketing Automation en Zoho Survey. Dit product / deze groep producten kenmerkt zich onder andere door de volgende kenmerken:
- accountbeheer
- bekijk deals
- contactbeheer
- helpdesk
- klantenservice
- leadmanagement
- rapportage
- verkoopactiviteitenlog
- verkooppijplijn
- workflow automatisering
Wil je alles weten over alle karakteristieken (100+) van Zoho CRM? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Tekort aan capaciteit en wil je een Zoho CRM consultant inhuren?
Wil je een interim Zoho CRM consultant inhuren die je een vliegende start kan bezorgen en een CRM-toepassing succesvol kan implementeren? Onze specialisten zijn je graag van dienst. Zoho CRM ontwikkelaars in dienst nemen is soms overbodig en kostbaar. Laat hier een bericht achter en we onderzoeken voor jou de businesskansen.
Wat is Zoho Creator?
In dit deel beschrijven we de belangrijkste features van Zoho Creator, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Zoho Creator kenmerkt zich onder andere door de volgende functionaliteiten:
- accountbeheer
- helpdesk
- klantrelatiebeheer
- workflow automatisering
Wil je alles weten over alle karakteristieken (100+) van Zoho Creator? Bestel dan nu onze CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Wat is Zoho CRM Plus?
Onder deze kop geven we een beschrijving van Zoho CRM Plus, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Zoho CRM Plus kenmerkt zich onder andere door de volgende features:
- accountbeheer
- contactbeheer
- deals sluiten
- e-mailcampaignes
- e-mailclients
- klantenservice
- klantreizen
- verkoopautomatisering
- workflow automatisering
Wil je het fijne weten van alle features (100+) van Zoho CRM Plus? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Wat is Zoho Marketing Automation?
In deze paragraaf beschrijven we de belangrijkste features van Zoho Marketing Automation, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. De Zoho Marketing Automation-software kenmerkt zich onder andere door de volgende functionaliteiten:
- accountbeheer
- automatiseringsplatform
- e-mailmarketing
- marketingautomatisering
- marketingautomatiseringplatform
Ben je benieuwd naar alle functionaliteiten (100+) van Zoho Marketing Automation? Open dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Wat is Zoho Survey?
Onder deze kop portretteren we Zoho Survey, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Het product Zoho Survey kenmerkt zich onder andere door de volgende kenmerken:
- accountbeheer
- mobiele app
- search
Ben je benieuwd naar alle eigenschappen (100+) van Zoho Survey? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Zoho CRM-tools en de versiehistorie
Over de tijd heen zien we bij Zoho een stabiele lijn wat betreft CRM & Klantinteractie-functionaliteit en de ondersteuning voor diverse platforms en databronnen.
Van Zoho CRM & Klantinteractie hebben we de laatste versies bekeken van het productenpakket. Hieronder geven we een overzicht van de diverse releases van alle ons bekende CRM & Klantinteractie-producten van Zoho:
- Zoho Creator: 2023
- Zoho CRM Plus: 2024 2023
- Zoho Marketing Automation: 2024 2.0
Achter elk product noteren we de versienummers, de meest recente versies staan vooraan.
Wat zijn de licentiekosten van Zoho Creator, Zoho CRM Plus en Zoho Marketing Automation?
Het is lastig om precies te bepalen wat een licentie van Zoho Creator, Zoho CRM Plus en Zoho Marketing Automation kost omdat dit afhankelijk is van het land, het aantal gebruikers (of het aantal CPU’s bij server software), de connectoren naar databronnen en op welke moment in het jaar je een offerte aanvraagt. En voor het einde van een fiscaal kwartaal van Zoho kun je mogelijk een behoorlijke korting tegemoet zien. Bovendien is het verstandig om de software in de cloud te draaien. Vaak betaal je dan alleen voor wat je aan resources verbruikt. De aanschafkosten van Zoho Creator, Zoho CRM Plus en Zoho Marketing Automation zijn misschien niet de meest belangrijke kosten, maar de kosten voor onderhoud en support drukken wel jaarlijks op je begroting.
Wat maakt Zoho CRM & Klantinteractie innovatief
In onze studie zien we dat Zoho op het terrein van CRM & Klantinteractie software een aantal specifieke eigenschappen kent die het waard zijn om mee te wegen bij een toolselectie. Dit maakt Zoho CRM min of meer uniek: aanpasbare lay-outs, verkoopactiviteitenlog, cloudsoftware, workflows automatiseren en hot lead.
De voor- en nadelen van Zoho CRM
Figuur 17: Word cloud van de plus- en minpunten van Zoho CRM & Klantinteractie
Hieronder benoemen we alle voor- en nadelen van Zoho CRM & Klantinteractie, Zoho Creator, Zoho CRM Plus en Zoho Marketing Automation, et cetera. Er is sprake van dynamiek, want: Zoho kan momenteel werken aan het ontwikkelen van nieuwe features (zoals ondersteuning voor infrastructuur).
Jouw mening telt
Geef hier je ervaring door over Zoho CRM & Klantinteractie. Je observaties kunnen dan meegewogen gaan worden en bijdragen aan een betere, evenwichtige beoordeling van Zoho CRM.
1. Zoho Automatiseringsplatform
Het bedrijf doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Automatiseringsplatform’ (Zoho komt in ons onderzoek op dit onderdeel naar voren als de absolute marktleider). Het bedrijf scoort op dit onderwerp 100%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: marketingautomatisering, verkoopautomatisering en procesautomatisering. We hebben daarbij het volgende product geanalyseerd: Zoho Marketing Automation. In totaal onderzochten we 28 features binnen deze discipline. Ben je van plan om je verder te specialiseren in het onderwerp Automatiseringsplatform? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.
2. Zoho Campagnemanagement
Zoho scoort in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie uitstekend op het onderdeel ‘Campagnemanagement’ (Zoho komt in ons onderzoek op dit onderdeel naar voren als de absolute marktleider) met een score van 100%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: e-mailmarketing en e-mailcampaignes. In totaal onderzochten we 25 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Campagnemanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.
3. Zoho Infrastructuur
Het bedrijf doet het in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek uitstekend op het onderdeel ‘Infrastructuur’ (Zoho komt in ons onderzoek op dit onderdeel naar voren als de absolute marktleider), gegeven dat ze hierop 100% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: on-premises, e-mailintegratie en documentbeheer. In totaal onderzochten we 56 features binnen deze discipline. Wil je de diepte in met het onderwerp Infrastructuur? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.
4. Zoho Leadmanagement
Het bedrijf scoort in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek uitstekend op het onderdeel ‘Leadmanagement’ (Zoho komt in ons onderzoek op dit onderdeel naar voren als de absolute marktleider) met een score van 100%. We hebben de volgende selectiecriteria gehanteerd: leads beheren en leads importeren. In totaal onderzochten we 12 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Leadmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide.
5. Zoho Verkoopmanagement
Het bedrijf scoort in ons onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Verkoopmanagement’ (Zoho komt in ons onderzoek op dit onderdeel naar voren als de absolute marktleider). Het bedrijf scoort op dit onderwerp 100%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: e-commerce, opportunity management, klantreizen en klantloyaliteitsmanagement. In totaal onderzochten we 51 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Verkoopmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.
6. Zoho Klantgegevens
Zoho scoort in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie uitstekend op het thema ‘Klantgegevens’ met een score van 98%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: accountbeheer, aangepast velden, afspraak, platform klantgegevens, gegevensbescherming en klantinformatie. In totaal onderzochten we 45 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Klantgegevens? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide.
7. Zoho Task Management
De leverancier Zoho doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Task Management’, gegeven dat ze hierop 94% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: complete tasks en automate routine tasks. In totaal onderzochten we 13 features binnen deze discipline. Ben je enthousiast over het onderwerp Task Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.
8. Zoho Klantrelatiebeheer
Zoho scoort in ons objectieve CRM & Klantinteractie-onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Klantrelatiebeheer’ met een score van 94%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: klantinteracties, zelfbedieningsportaal, sociale CRM en aangepaste activiteiten. In totaal onderzochten we 25 criteria binnen deze sectie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Klantrelatiebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.
9. Zoho Gegevenskwaliteit
Zoho doet het in ons onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Gegevenskwaliteit’, gegeven dat ze hierop 89% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: dubbele records samenvoegen, gegevensopschoning en duplicate search. In totaal onderzochten we 16 criteria in deze categorie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Gegevenskwaliteit? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.
10. Zoho Rapportage
Zoho doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek uitstekend op het onderdeel ‘Rapportage’ met een score van 85%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: CRM-analyse en aangepast rapportage. In totaal onderzochten we 11 criteria in deze categorie. Wil je de diepte in met het onderwerp Rapportage? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.
11. Zoho Klantenservicebeheer
Het bedrijf doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Klantenservicebeheer’, gegeven dat ze hierop 82% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: klantenservice, helpdesk, casemanagement en ticketing systeem. In totaal onderzochten we 9 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Klantenservicebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.
Meer weten? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024
In welke branches is Zoho CRM & Klantinteractie het meest actief?
In ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek hebben we ook gekeken in welke branches een leverancier een trackrecord heeft. Dit zijn de branches waar Zoho de grootste footprint heeft: automotive, bankieren, onderwijs, onderwijsinstellingen, overheden, healthcare, hospitality, insurance, manufacturing, vastgoed, restaurant, retail, telecom en universities.
Zoho software wordt het meest gebruikt door…
De CRM & Klantinteractie-software van Zoho wordt het vaakst genoemd in combinatie met de volgende functies: marketingteams, verkoopvertegenwoordigers en ondersteuningsagenten.
Opleidingen en trainingen Zoho CRM & Klantinteractie
De docenten van Passionned Group geven diverse opleidingen en cursussen op het gebied van CRM & Klantinteractie maar kunnen ook specifieke Zoho trainingen verzorgen, bijvoorbeeld als incompany. Bijvoorbeeld kun je denken aan de volgende software: Zoho Creator, Zoho CRM Plus en Zoho Marketing Automation. We maken je natuurlijk ook helemaal vertrouwd met het gedachtegoed van de intelligente, datagedreven organisatie.
Eindoordeel: Zoho CRM scoort uitstekend
Zoho heeft een uitgebreid productportfolio waarmee het uitstekend scoort in ons CRM & Klantinteractie-onderzoek. Zoho CRM & Klantinteractie innoveert (bij benadering) met een gemiddeld tempo van minder dan 5 features per jaar, is (vooralsnog) actief in heel veel verschillende sectoren en heeft zich het best ontwikkeld in automatiseringsplatform.