Hoe scoort HubSpot CRM & Klantinteractie op verschillende criteria?
In ons uitgebreide onderzoek beoordeelden we tevens alle relevante producten van HubSpot software. Daarbij zijn meer dan 180 criteria gebruikt. De studie is uitgewerkt vanuit een compleet onafhankelijk perspectief (we zijn niet gebonden aan enige leverancier) en onze jarenlange ervaring in de CRM-markt. De hieronder getoonde scorekaart illustreert de sterke en minder sterke kanten van HubSpot CRM vergeleken met de concurrentie.
Figuur 1: Scorekaart van de BI-aanbieder HubSpot. Een leverancier kan maximaal 100% scoren. Bron: de CRM & Klantinteractie Guide 2024. Heb je behoefte aan extra informatie over de surveyopbouw? Klik hier om deze kopersgids te downloaden.
De HubSpot-analyse is samengesteld door veel openbare big data te verzamelen en die vervolgens grondig te analyseren. Meer dan 441 documenten hebben we in de afgelopen jaren van HubSpot onder de loep genomen. In dit proces hebben zowel algoritmes als de kritische blik van een ervaren en onafhankelijke specialist op het terrein van CRM & Klantinteractie hun stempel gedrukt op het trekken van conclusies.HubSpot in onze CRM & Klantinteractie Guide 2024 In onze 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie Guide hebben we alle ins en outs van HubSpot voor je verzameld. Je krijgt toegang tot honderden (kortere) trainingen, tech talks, colleges, demo’s, tutorials, enzovoorts en beschikt altijd over het laatste CRM-nieuws. Deze guide begeleidt je daarnaast in het grondig verbeteren van je kennis over CRM & Klantinteractie.
HubSpot en het complete CRM & Klantinteractie productportfolio
De softwareonderneming HubSpot voert (minimaal) 3 producten in de sfeer van CRM & Klantinteractie. We zetten de belangrijkste producten op een rij:
Wat is HubSpot CRM?
In dit deel beschrijven we de belangrijkste features van HubSpot CRM, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Deze productgroep bestaat uit HubSpot Sales Outlook en HubSpot Mobile App. Dit product / deze groep producten kenmerkt zich onder andere door de volgende features:
- accountbeheer
- contactbeheer
- contactinformatie
- customer relationship management
- e-mailmarketing
- klantenservice
- kleine bedrijven
- leadgeneratie
- leadmanagement
- zakelijke relaties
Ben je benieuwd naar alle karakteristieken (100+) van HubSpot CRM? Bestel dan nu onze CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Tekort aan capaciteit en wil je een HubSpot CRM consultant inhuren?
Wil je een interim HubSpot CRM consultant inhuren die de HubSpot CRM-software door en door kent en een CRM-toepassing succesvol kan implementeren? Onze interim-specialisten helpen je graag verder. HubSpot CRM ontwikkelaars in dienst nemen heeft niet altijd de voorkeur. Laat hier een bericht achter en we onderzoeken voor jou de businesskansen.
Wat is HubSpot Sales Outlook?
Hieronder beschrijven we HubSpot Sales Outlook, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. HubSpot Sales Outlook kenmerkt zich onder andere door de volgende features:
- accountbeheer
- contactbeheer
- deals sluiten
- e-mailtemplates
- Microsoft outlook
- Outlook-integratie
- rapportage
- search
Wil je alles weten over alle functionaliteiten (100+) van HubSpot Sales Outlook? Bestel dan nu onze CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Wat is HubSpot Mobile App?
In dit deel beschrijven we de belangrijkste features van HubSpot Mobile App, inclusief de belangrijkste kenmerken en eventuele gerelateerde producten. Het product HubSpot Mobile App kenmerkt zich onder andere door de volgende features:
- accountbeheer
- contactbeheer
- contacten beheren
- create tasks
- importeer contacten
- klantenservice
- mobiele app
- search
- track tasks
Ben je nu nieuwsgierig geworden naar alle functionaliteiten (100+) van HubSpot Mobile App? Open dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024.
Drie recente innovaties HubSpot CRM-tools en de versiehistorie
Recent zien we bij HubSpot een stabiele trend wat betreft CRM & Klantinteractie-functionaliteit en support voor dataconnecties en besturingssystemen. De laatst toegevoegde ‘snufjes’ liggen op het terrein van > leadmanagement, klantgegevens > zakelijke relaties > Ouder-kind structuur en datakwaliteit > dubbele records samenvoegen > klanten samenvoegen.
Van HubSpot CRM & Klantinteractie hebben we de laatste versies bekeken. Hieronder zie je de opeenvolgende versies van de beschikbare CRM & Klantinteractie-producten van HubSpot:
- HubSpot CRM: 2023 2022
Achter elk product vermelden we de versienummers, de meest recente versies staan vooraan.
Wat zijn de licentiekosten van HubSpot Sales Outlook en HubSpot Mobile App?
Het is lastig om precies te bepalen wat een licentie van HubSpot Sales Outlook en HubSpot Mobile App kost omdat dit afhankelijk is van het land, het aantal gebruikers (en/of het aantal cores wanneer je het op een server wil draaien), de connectoren naar databronnen en op welke moment in het jaar je een offerte aanvraagt. Doe je dit enige weken voor het einde van het fiscaal kwartaal van HubSpot dan kun je mogelijk een behoorlijke korting tegemoet zien. Overigens adviseren wij om de software in de cloud te draaien. Vaak betaal je dan alleen voor wat je aan resources verbruikt. De aanschafkosten van HubSpot Sales Outlook en HubSpot Mobile App zijn misschien niet de grootste bedragen, maar de kosten voor onderhoud en support kunnen zeker een behoorlijke druk leggen op je jaarlijkse begroting.
Wat maakt HubSpot CRM & Klantinteractie uniek t.o.v. andere BI platforms
In onze studie zien we dat HubSpot op het terrein van CRM & Klantinteractie software een aantal specifieke eigenschappen kent die het waard zijn om mee te wegen bij een toolselectie. Dit maakt HubSpot CRM min of meer uniek: hot lead, direct marketing, key account management, account samenvoegen en merge templates.
De voor- en nadelen van HubSpot CRM
Figuur 11: Word cloud met de sterkte-zwakte-analyse van HubSpot CRM & Klantinteractie
Per onderzoeksthema (CRM) benoemen we alle voor- en nadelen van HubSpot CRM & Klantinteractie, HubSpot Sales Outlook en HubSpot Mobile App, et cetera. Dit overzicht en de scores zijn niet rigide: HubSpot kan momenteel werken aan het creëren van ontbrekende functionaliteit (zoals ondersteuning voor goal management). Bovendien kan de documentatie achterlopen op de actualiteit.
Deel hier je ervaring met HubSpot CRM & Klantinteractie
Laat hier een beoordeling achter over HubSpot CRM & Klantinteractie. Jouw bevindingen kunnen dan gaan meewegen bij een nog beter onderbouwde review van de resultaten van HubSpot CRM.
1. HubSpot Rapportage
HubSpot doet het in ons onderzoek uitstekend op het onderwerp ‘Rapportage’, gegeven dat ze hierop 96% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: CRM-analyse, bounce rates, interactieve rapportage en aangepast rapportage. In totaal onderzochten we 11 criteria in deze categorie. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Rapportage? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie 2024.
2. HubSpot Klantgegevens
HubSpot doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek uitstekend op het onderdeel ‘Klantgegevens’ met een score van 85%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: accountbeheer, aangepast velden, afspraak, gegevensbescherming, klantinformatie en platform klantgegevens. In totaal onderzochten we 45 criteria in deze categorie. Wil je de diepte in met het onderwerp Klantgegevens? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:
3. HubSpot Automatiseringsplatform
Het bedrijf doet het in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek goed op het onderwerp ‘Automatiseringsplatform’, gegeven dat ze hierop 79% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: marketingautomatisering en procesautomatisering. In totaal onderzochten we 28 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Automatiseringsplatform? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.
4. HubSpot Campagnemanagement
HubSpot scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het thema ‘Campagnemanagement’ met een score van 78%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: e-mailmarketing, e-mailcampaignes, druppelcampagnes en direct marketing. In totaal onderzochten we 25 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Campagnemanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:
5. HubSpot Infrastructuur
De leverancier HubSpot scoort in ons onderzoek goed op het thema ‘Infrastructuur’ met een score van 76%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: authenticatie, REST API, e-mailintegratie, gegevensbeveiliging, documentbeheer, master data management en aanpasbare lay-outs. In totaal onderzochten we 56 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Infrastructuur? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.
6. HubSpot Customer Relationship Management
De leverancier HubSpot doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in onze recent geactualiseerde, onafhankelijke CRM & Klantinteractie studie goed op het thema ‘Customer Relationship Management’ met een score van 75%. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: search en klantinteracties. We hebben daarbij het volgende product onder de loep genomen: HubSpot CRM. In totaal onderzochten we 25 features binnen deze discipline. Wil je meer te weten komen over het onderwerp Customer Relationship Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide. Of zoek de verdieping in de volgende content:
7. HubSpot Verkoopmanagement
De leverancier HubSpot doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Verkoopmanagement’ met een score van 75%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: opportunity management, klantreizen, klantloyaliteitsmanagement en goal management. In totaal onderzochten we 51 criteria in deze categorie. Ben je enthousiast over het onderwerp Verkoopmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024.
8. HubSpot Leadmanagement
HubSpot scoort in ons onafhankelijke CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderwerp ‘Leadmanagement’, gegeven dat ze hierop 75% scoren. De volgende factoren hebben we laten meewegen: leadgeneratie en leadconversie. In totaal onderzochten we 12 criteria binnen deze sectie. Wil je de diepte in met het onderwerp Leadmanagement? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Studie. Of zoek de verdieping in de volgende content:
9. HubSpot Datakwaliteit
HubSpot doet het in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het onderdeel ‘Datakwaliteit’, gegeven dat ze hierop 73% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: dubbele records samenvoegen en duplicate search. In totaal onderzochten we 16 features binnen deze discipline. Wil je je verder verdiepen in het onderwerp Datakwaliteit? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids 2024.
10. HubSpot Task Management
Het bedrijf doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons actuele CRM & Klantinteractie-onderzoek goed op het thema ‘Task Management’ met een score van 70%. De volgende factoren hebben we laten meewegen: repetitive tasks, task list, assign tasks, create tasks, automate routine tasks, automate tasks en track tasks. In totaal onderzochten we 13 selectiecriteria binnen dit hoofdthema. Wil je de diepte in met het onderwerp Task Management? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Guide 2024. Of zoek de verdieping in de volgende content:
11. HubSpot Klantenservicebeheer
De leverancier HubSpot doet het, in vergelijking met andere leveranciers, in ons 100% leveranciersonafhankelijke CRM & Klantinteractie onderzoek goed op het onderwerp ‘Klantenservicebeheer’, gegeven dat ze hierop 65% scoren. We hebben onder andere gekeken naar de volgende criteria: klantenservice, casemanagement, field service management, incidenten, ticketing systeem en CRM voor callcenters. In totaal onderzochten we 9 features binnen deze discipline. Wil je de diepte in met het onderwerp Klantenservicebeheer? Download dan hier onze CRM & Klantinteractie Gids.
Meer weten? Bestel dan hier de CRM & Klantinteractie Guide™ 2024
In welke branches is HubSpot CRM & Klantinteractie het meest actief?
In ons onderzoek hebben we ook gekeken in welke branches een leverancier een trackrecord heeft. Dit zijn de branches waar HubSpot het meest populair is: automotive, bankieren, biotech, onderwijs, fintech, overheden, healthcare, hospitality, insurance, manufacturing, vastgoed, restaurant, retail, telecom en universities.
HubSpot software wordt het meest gebruikt door…
De CRM & Klantinteractie-software van HubSpot wordt het vaakst genoemd in combinatie met de volgende functies: accountmanagers, business development en verkoopvertegenwoordigers.
Huur een HubSpot ontwikkelaar in
Trainingen en cursussen HubSpot CRM & Klantinteractie
De specialisten van Passionned Group organiseren diverse opleidingen en cursussen op het gebied van CRM & Klantinteractie maar kunnen ook specifieke HubSpot trainingen verzorgen, bijvoorbeeld als incompany. Denk hierbij dan aan de volgende software: HubSpot Sales Outlook en HubSpot Mobile App. We maken je natuurlijk ook helemaal vertrouwd met het gedachtegoed van de intelligente, datagedreven organisatie.
Tot slot: HubSpot CRM scoort uitstekend
HubSpot heeft een compact productportfolio waarmee het uitstekend scoort in ons CRM & Klantinteractie-onderzoek. HubSpot CRM & Klantinteractie innoveert (bij benadering) met een gemiddeld tempo van tussen de 6 en 15 features per jaar, is (vooralsnog) actief in heel veel verschillende sectoren en is het sterkst in rapportage.