Laura Seeling de Brito is een echte wereldreizigster met een sterke belangstelling voor alles wat met (internationale) marketing te maken heeft. In haar jonge leven heeft zij al veel van de wereld gezien. Ze is een globetrotter en marketingexpert in optima forma. Dankzij haar onderzoekende, serieuze instelling en haar presentatievaardigheden weet zij haar weg in het bedrijfsleven relatief makkelijk te vinden.
Degelijke opleiding als basis
Na het behalen van haar middelbareschooldiploma aan de Zwitserse internationale school in Rio de Janeiro ging de altijd leergierige Laura studeren aan de International University of Bad Honnef. Dit is een particuliere, door de staat erkende hogeschool die gevestigd is in het Duitse Bad Honnef. De universiteit biedt campusgebaseerde, afstands- en blended-learningprogramma’s in het Duits en Engels.
Laura houdt ervan zich te verdiepen in andere culturen. Zo volgde ze een uitwisselingsprogramma van de Swiss International School of Basel en een zomerprogramma aan de University of California Los Angeles (UCLA).
Marketing als de rode draad
Na het behalen van een bachelor Internationaal Management, met als hoofdvak Marketing, kwam Laura in Nederland wonen en deed zij haar eerste werkervaring op. Ze leerde de fijne kneepjes van business development, sales, acquisitie, affiliate marketing en social media. Tijdens haar studie kwam zij al in aanraking met IT-applicaties zoals Microsoft Office, SAS Business Analytics en toepassingen van SAP SE. Gewapend met deze kennis trad zij als Digital Marketing Specialist in dienst bij Passionned Group.
Optimaliseren van webpagina’s
Laura is een exponent van Generatie Z, een generatie voor wie leven zonder internet ondenkbaar is. Geboren met een spreekwoordelijke smartphone in de hand, behoort zij tot de digital natives. Zij beschikt daarnaast over de nodige diepgang, waardoor ze ook in staat is toegevoegde waarde te leveren bij brainstormsessies in teamverband. Binnen Passionned Group is zij dan ook (mede)verantwoordelijk de executie van de Content First-strategie van Passionned Group.
Concreet houdt Laura zich bezig met het optimaliseren van de webpagina’s van de Engelse en Nederlandstalige websites van Passionned Group. Het bijhouden van het vakgebied en het informeren van de gebruikers over ontwikkelingen op het gebied van SEO, Google updates, enzovoorts, behoort eveneens tot haar verantwoordelijkheden. Voor het meer operationele werk, zoals het toevoegen, bewerken en opschonen van content, zoals landingspagina’s, posts, haalt zij haar neus zeker niet op. En ook voor het tekenen van Powerpoint-illustraties, grafieken en andere grafische elementen draait zij haar hand niet om.
Zelf aan de knoppen
Laura houdt van haar onafhankelijkheid en zit daarom graag zelf aan de knoppen. Ze is pas tevreden als blijkt dat de door haar geselecteerde doelgroepen daadwerkelijk op het juiste moment worden bereikt. Het tekent haar gedrevenheid en perfectionistische, klantgerichte instelling. Het is voor haar pas echt kicken als blijkt dat een geoptimaliseerde webpagina de hoogste regionen van Google’s zoekmachines heeft bereikt. Van zo’n prestatie of mijlpaal kan zij echt genieten. Dat Laura ook sociaal is, blijkt onder meer uit het feit dat zij als mentor en gids onder de vlag van de BRASA-associatie Braziliaanse studenten in spe heeft begeleid met het opstarten van hun studie in Europa.
Talenknobbel
Laura Seeling de Brito heeft niet alleen een dubbele naam, maar ook een dubbele nationaliteit (de Duitse en Braziliaanse). Bovendien spreekt zij drie talen vloeiend: het Portugees (als moedertaal) Frans en Engels. Laura zit vol met ambitieuze plannen. Na het voltooien van haar dissertatie wil zij nog een masteropleiding gaan volgen en op de langere termijn ziet zij zichzelf doorgroeien als zelfstandig ondernemer. Dat aspecten van internationale, datagedreven marketing hierbij een prominente rol zullen spelen, achten wij zeer waarschijnlijk…